Ambiente – un târg de succes – Pentru prima dată în istoria prestigiosului târg internațional Ambiente, vizitatorii din afara Germaniei, țara în care are loc evenimentul, au reprezentat 55% din numărul total. Renumele târgului crește cu fiecare sezon, anul acesta fiind prezenți 4.387 de expozanți. Trends Tinerii designeri din întreaga lume își pot face cunoscute piesele sau colecțiile în secțiunea Trends. Pentru cei din România care vor să afle detalii despre înscriere și expunere, este pusă la dispoziție adresa de e-mail office@expo-germania.ro. Pentru ediția din 2017 au început deja înscrierile pentru expozanți. Detalii și formulare găsești pe www.messefrankfurt.ro. Living Designul minimalist cu tușe homey nu putea lipsi din cea mai recentă colecție a brandului danez Bungalow, pigmentată în nuanțele anului, adaptate cromatic (prin tehnici de patinare) stilului scandinav. www.bungalow.dk Propunerile germanilor de la Boltze în ceea ce privește piesele de mobilier s-au axat pe stilul anilor ’60. Accesoriile pentru toamnă-iarnă 2016 sunt o îngemănare interesantă de materiale industriale și forme naturale. www.boltze.com Compania olandeză Fatboy The Original a lansat la această ediție o linie de veioze inspirate din perioada disco. Culorile sunt electrice, iar plexiglasul este turnat în forme actuale. www.fatboy.com Piesele brandului francez Lyon Beton frapează grație manierei inedite prin care betonul este „îmblânzit“ în forme ergonomice. www.lyon-beton.com Un adevărat maraton de stil, design și afaceri de succes am descoperit la ediția din februarie a târgului internațional Ambiente, desfășurat la Frankfurt. Anul acesta, țara parteneră a evenimentului a fost Italia și poate și din acest motiv numeroși expozanți și-au îndreptat atenția și mai mult, comparativ cu anii precedenți, asupra designului de produs și asupra conceptelor unitare. Dining Porțelanuri prețioase în transpuneri contemporane sunt emblematice pentru brandul Lladró. În acest an au lansat piese echilibrate cromatic și cu aer romantic. La noi le găsești la magazinul Simona. www.lladro.com În acest an, colecțiile brandului Villeroy & Boch au forme epurate, cu trimiteri directe către designul japonez. Piesele par translucide, datorită noilor tipuri de finisaje, o combinație insolită de mat și perlat. Piesele sunt disponibile la My House. www.villeroy-boch.com Delicatețea porțelanurilor chinezești a fost interpretată într-o manieră contemporană. Piesele pentru masă sunt decorate cu motive din patrimoniul cultural asiatic, transpuse cromatic în forme actuale. Piesele sunt de la Zens Lifestyle Europe. Giving De mare succes s-a bucurat noua colecție de primăvară prezentată în premieră la târg de Yankee Candle. Seria de lumânări manufacturate, cu arome îmbietoare și în nuanțe pastel se numește My Serenity și cuprinde modelele: Lemongrass & Ginger, Peony și My Serenity (cea care a dat și numele colecției). La noi poți găsi deja produsele la Yankee Land. www.yankeecandle.com Sunt adepții mesajelor grafice simple, dar de impact. Britanicii de la RJB Stone au adus la această ediție a târgului o serie de perne decorative cu look jovial, care ies în evidență prin mesajele motivaționale. Culorile lor sunt inspirate din natură, iar piesele pot fi încadrate în decoruri conturate în stiluri diferite. www.rjbstone.com Momentele speciale au nevoie de elemente vizuale expresive, pentru a căpăta consistență. Firma germană Gift Company a lansat la târg o serie de decorațiuni pentru Paște și Crăciun, ce pot fi folosite cu același succes la interior, precum și în grădină. Culorile folosite sunt de impact. www.gift-company.com Brandul german Gilde a uimit asistența prin versatilitatea propunerilor. Ei au adus în premieră colecții de decorațiuni pentru exteriorul casei, inspirate din cultura asiatică și realizate din materiale cu look natural. Pentru interior au propus piese cu aspect glam. www.gildehandwerk.com Practic, de această dată, brandurile au scos în evidență nu doar noile colecții, ci și concepte unitare de amenajare. Acestea au făcut deliciul nu doar al vizitatorilor, respectiv al clienților finali, care au găsit aici nu numai obiecte frumoase, ci și surse foarte bune de inspirație pentru decorurile de tot felul, dar și al celor dornici să-și lanseze ori să-și dezvolte afaceri în domeniu, deoarece aici au putut experimenta concret punctele sigure de promovare ale pieselor, de la vitrine compuse șarmant până la expunerea în magazin sau distribuția online. Țara noastră a fost reprezentată cu brio de firmele: Ion Art Glass, Pergo, Sterk Plast, Apulum, Cesiro, Axa Porcelaine, Adrian Sistem, Stil Glass, Fabrica de Sticlă Avrig și Seven Last Muse. Anul viitor, țara parteneră va fi Marea Britanie. Text: Mariana Nicolae, Foto: Messe Frankfurt Material realizat cu sprijinul Reprezentanței Messe Frankfurt în România Ambiente – un târg de succes este titlul unui articol publicat în revista CASA LUX NR.4/2016. Distribuie articolul pe: